Freelance
opdrachten
Ziekte, drukte of een onverwacht project?
Geen paniek! Ik sta klaar om voor jullie te knallen.
Ziekte? Drukte?
Groot project?
geen zorgen! Ik ben beschikbaar als freelancer voor tijdelijke opdrachten.
In loondienst heb ik brede ervaring opgedaan bij banken, een makelaarskantoor, verzekeringskantoor én bij de gemeente binnen het sociaal domein. Daardoor weet ik hoe het werkt op verschillende plekken en ben ik snel ingewerkt.
Nieuwe systemen of processen? Ik pak het vliegensvlug op en draai snel mee. Of het nu gaat om klantcontact, administratie, projecten of gewoon structuur aanbrengen, ik regel het.
En heb ik het nog nooit gedaan? Dan denk ik als Pippi Langkous: “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!”
Op zoek naar tijdelijke versterking? Ik denk graag met je mee.

Daisy Reitsma

Ik ben Daisy: een creatieve aanpakker met een groot hart voor mensen én ondernemen. Ik hou van organiseren, overzicht en oplossingen die echt werken. Of het nu gaat om meedenken, tijdelijk bijspringen of een project van A tot Z oppakken, ik doe het met energie, overzicht en een flinke dosis Pippi Langkous-mentaliteit.
opleiding
HBO Financial Services Management
Certificaten
WFT Schadeverzekeringen Zakelijk inclusief Permanente Educatie
WFT Hypothecair Krediet inclusief Pemanente Educatie
Cursussen
Vakopleiding Life Coach
Cursus Kinderpsychologie
Workshop Zakelijk Tekenen
HBO programma Content Marketing (in opleiding)
Recente werkervaring
in loondienst
Verantwoordelijkheden
- Begeleiden van studenten bij praktijkopdrachten en het afstudeeronderzoek;
- Ontwerpen en geven van workshops voor Parttime Ondernemers bij Bureau Zelfstandigen Fryslân over administratie en belastingen;
- Relaties onderhouden met gemeenten en andere externe partners;
- Bijdragen aan de doorontwikkeling van De Friese Zaak naar een vernieuwde en duurzame vorm;
- Inzichtelijk maken en beschrijven van werkprocessen;
- Opzetten van een on-boarding voor nieuwe stagiaires;
- Beheren van werkprocessen, zoals dossierbeheer en administratieve taken.
Coördinator - De Friese Zaak
Bureau Zelfstandigen Fryslân
Gemeente Leeuwarden | Sociaal domein
oktober 2022 tot april 2025
In mijn rol als coördinator bij De Friese Zaak werkte ik vanuit de gemeente Leeuwarden nauw samen met NHL Stenden Hogeschool en Ondernemersklankbord. Ik begeleidde studenten tijdens hun praktijkopdrachten en stageonderzoeken, waarbij ik hen ondersteunde in administratieve processen en communicatieve vaardigheden. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen en geven van workshops aan parttime ondernemers bij Bureau Zelfstandigen Fryslân, met een focus op administratie, belastingen en het verbeteren van ondernemersvaardigheden.
Office Manager &Commercieel medewerker
Makelaardij Gorredijk &Hypotheek House Gorredijk
april 2018 - april 2019
In deze gecombineerde functie werkte ik deels voor de makelaardij en deels voor het hypotheekadvieskantoor. Bij de makelaardij ondersteunde ik de dagelijkse kantoororganisatie, bereidde ik taxaties en verkoopdossiers voor en begeleidde ik woningbezichtigingen. Bij Hypotheek House gaf ik advies over schadeverzekeringen; de vergunning hiervoor liep op mijn diploma’s.
Daarnaast startte ik met de opleiding tot Makelaar Taxateur. Door medische complicaties tijdens mijn zwangerschap moest ik deze stopzetten. Ook kwam mijn dienstverband daardoor tot een eind.
Office Manager &Commercieel medewerker
Makelaardij Gorredijk &Hypotheek House Gorredijk
april 2018 - april 2019
In deze gecombineerde functie werkte ik deels voor de makelaardij en deels voor het hypotheekadvieskantoor. Bij de makelaardij ondersteunde ik de dagelijkse kantoororganisatie, bereidde ik taxaties en verkoopdossiers voor en begeleidde ik woningbezichtigingen. Bij Hypotheek House gaf ik advies over schadeverzekeringen; de vergunning hiervoor liep op mijn diploma’s.
Daarnaast startte ik met de opleiding tot Makelaar Taxateur. Door medische complicaties tijdens mijn zwangerschap moest ik deze stopzetten. Ook kwam mijn dienstverband daardoor tot een eind.
Verantwoordelijkheden
- Voorbereiden van taxaties en verkoopdossiers;
- Begeleiden van bezichtigingen en onderhouden van klantcontact;
- Plannen van afspraken en ondersteunen van dagelijkse kantoorprocessen;
- Adviseren over schadeverzekeringen (Wft-diploma);
- Beheren van klantdossiers en ondersteunen bij aanvraag- en offerteprocessen
Verantwoordelijkheden
- Persoonlijk advies aan huis over particuliere verzekeringen;
- Provisievrij maken van producten en omzmetten naar dienstverleningsovereenkomsten;
- Hersteladvies bij woekerpolis-dossiers;
- Klantdossiers actualiseren en beheren;
- Helder communicen en klantgericht meedenken.
Adviseur particulieren buitendienst
Van campen & Dijkstra gorredijk
november 2014 - april 2018
Als buitendienstadviseur bezocht ik particuliere klanten thuis om hun verzekeringen onder de loep te nemen. Van schade- tot zorg-, uitvaart- en overlijdensrisicoverzekeringen: ik gaf helder en eerlijk advies. Tijdens mijn bezoeken maakte ik bestaande producten provisievrij en hielp ik klanten overstappen naar een passende dienstverleningsovereenkomst, met drie duidelijke keuzes, zo konden zij zelf bepalen welke dienstverlening het beste bij hen paste.
Daarnaast voerde ik herstelgesprekken in het kader van de woekerpolisaffaire en dacht ik altijd mee in oplossingen die werkten voor de klant.
Recente werkervaring
als ondernemer
werkzaamheden
- Klantenservice en administratie;
- Sociale media management;
- Marketing en content creatie;
- Financiële en boekhoudkundige taken;
- Website en technische ondersteuning;
- Administratieve ondersteuning.
Virtueel assistent en coaching
Mevrouw Pollewop
april 2024 - heden
In mijn rol als coördinator bij De Friese Zaak werkte ik vanuit de gemeente Leeuwarden nauw samen met NHL Stenden Hogeschool en Ondernemersklankbord. Ik begeleidde studenten tijdens hun praktijkopdrachten en stageonderzoeken, waarbij ik hen ondersteunde in administratieve processen en communicatieve vaardigheden. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen en geven van workshops aan parttime ondernemers bij Bureau Zelfstandigen Fryslân, met een focus op administratie, belastingen en het verbeteren van ondernemersvaardigheden.
Eigenaar
Mevrouw Pollewop
Tweedehands baby- & kinderkleding
november 2022 - april 2024
Mevrouw Pollewop was een plek waar duurzaamheid, betaalbaarheid en gezelligheid samenkwamen. Ouders brachten hun mooie tweedehands kinderkleding in en ontvingen 50% van de verkoopwaarde als shoptegoed. Zo maakten we samen leuk en betaalbaar winkelen voor iedereen toegankelijk.
Met enthousiasme, liefde en oog voor detail gaf ik de winkel mijn eigen karakter: van het zorgvuldig selecteren en prijzen van kleding tot het bouwen van de webshop, het bijhouden van de administratie en het maken van alle posters en flyers. Alles deed ik zelf en ik genoot er volop van!
Eigenaar
Mevrouw Pollewop
Tweedehands baby- & kinderkleding
november 2022 - april 2024
Mevrouw Pollewop was een plek waar duurzaamheid, betaalbaarheid en gezelligheid samenkwamen. Ouders brachten hun mooie tweedehands kinderkleding in en ontvingen 50% van de verkoopwaarde als shoptegoed. Zo maakten we samen leuk en betaalbaar winkelen voor iedereen toegankelijk.
Met enthousiasme, liefde en oog voor detail gaf ik de winkel mijn eigen karakter: van het zorgvuldig selecteren en prijzen van kleding tot het bouwen van de webshop, het bijhouden van de administratie en het maken van alle posters en flyers. Alles deed ik zelf en ik genoot er volop van!
Werkzaamheden
- Winkel opnieuw ingericht na overname;
- Shoptegoed en administratie netjes en overzichtelijk bijgehouden;
- Zelf website en webshop gebouwd en beheerd;
- Klantcontact;
- Marketuitingen;
- Alle dagelijkse taken die je in een winkel kan verwachten.
activiteiten
- Mevrouw Pollewop helemaal van 0 opgebouwd met mijn eigen visie en ervaring;
- Geven en schrijven van cursussen aan ouders op het gebied van Shantala babymassage en babyyoga;
- Floatsessie begeleiden;
- Klantcontact, agendabeheer, facturatie en administratie zelf verzorgd;
- Samewerkingen met zorgprofessionals in de regio opgezet;
- Marketinguitingen; website, flyers, cadeaubonnen etc zelf ontworpen en gebouwd.
Eigenaar
mevrouw Pollewop
baby spa
november 2020 - januari 2023
Mevrouw Pollewop was méér dan een baby spa—het was een warme, huiselijke plek waar ouders en hun kleintjes zich welkom voelden. Een plek waar je even mocht landen, waar ruimte was voor echte verhalen en waar niks gek was. Met enthousiasme, liefde en een luisterend oor creëerde ik een veilige omgeving waarin ouders zichzelf konden zijn.
Vrijwilligerswerk
Penningmeester
ondernemersvereniging beetsterzwaag Olterterp
2025 - heden
Sinds dit jaar ben ik penningmeester bij de Ondernemersvereniging Beetsterzwaag-Olterterp. Ik verzorg de administratie, regel de incasso’s om de contributie bij de ondernemers te innen en draag zorg voor een kloppende financiële verantwoording. Jaarlijks wordt dit gecontroleerd door de kascommissie.
Organisator
Meet the Mem
2019 - 2023
Meet the Mem was het mamacafé van Beetsterzwaag. Ik organiseerde regelmatig fysieke themabijeenkomsten en schreef daarover op sociale media. Ook deelde ik online verhalen van andere moeders. Juist in coronatijd een waardevolle digitale ontmoetingsplek.
Bestuur / Communicatie
plaatselijk belang beetsterzwaag olterterp
2017 - 2019
Voor Plaatselijk Belang zette ik me in voor de dorpen Beetsterzwaag en Olterterp. We dachten mee over wat er speelde en wat beter kon voor de inwoners. Ook verzorgde ik ieder kwartaal de nieuwsbrief, die huis-aan-huis werd verspreid bij bijna 2.000 huishoudens.
Bestuur / Communicatie
Stichting iepenloftspul opsterlan
2016 - 2021
Bij Stichting Iepenloftspul Opsterlân hielp ik als vrijwilliger mee achter de schermen. Van het in elkaar klussen van een kassahokje tot het maken van kleine attenties voor de spelers. Ik stak graag mijn handen uit de mouwen waar dat nodig was.